Timmerman: 75 jaar tastbare kwaliteit en vakmanschap
Passie voor schrijnwerk
Toen Alfons Timmerman eind jaren ’40 Timmerman oprichtte, werden er uitsluitend houten rolluiken gemaakt. Zijn zoon René was een vernieuwer. In de jaren ’60 bood Timmerman als een van de eersten in België rolluiken in pvc aan. Vandaag worden er zowel pvc als aluminium ramen, deuren, poorten en rolluiken gemaakt. Dirk Timmerman en zijn zoon Brecht leiden vandaag het bedrijf en ze zijn zichtbaar trots op de weg die het familiebedrijf heeft afgelegd:
“Dit is het levenswerk van vier generaties met een grote passie voor het schrijnwerkersvak. We willen de familiewaarden trouw blijven door resoluut te blijven kiezen voor vakmanschap. Kwaliteit en service liggen aan de basis van ons succes.” Het zijn geen holle woorden. De heren lichten in detail toe hoe ze dag in dag uit dit hoge kwaliteits- en serviceniveau nastreven.
Topkwaliteit
“Alles start met de kwaliteit van de aangeleverde profielen”, vertellen Dirk en Brecht. “We kozen voor twee oerdegelijke Duitse familiale ondernemingen, Veka (pvc) en Heroal (aluminium), met wie we ondertussen 45 en 50 jaar samenwerken.” Daarnaast speelt de bedrijfsinfrastructuur een grote rol. “Onze producten vertegenwoordigen een belangrijk deel van het bouwbudget. Het is dan ook onze taak om de grondstoffen met zorg te behandelen.”
Verder zorgt het moderne machinepark voor een constante hoge kwaliteit. “Zo investeerden we in de pvc afdeling in 4-kopslasmachines die de lasnaad tot een minimum beperken. Bij de oude lasmachines ontstond er bij het lassen een kleine braam op de lasnaad. Die moest worden weggefreesd en bijgekleurd met een speciale stift. De nieuwe machines zorgen dus voor een belangrijke esthetische verbetering. Daarnaast zijn er plannen om in de pvc afdeling de bedrijfsruimte uit te breiden; het centrale magazijn en het magazijn voor de pvc profielen zullen worden aangepakt. De productie van de aluminiumramen wordt ook stapsgewijs verbeterd. Zo werd recent de flow van de assemblage verbeterd door het implementeren van ergonomische bewerkingstafels en zijn er plannen voor een uitbreiding van de burelen. ”
Timmerman is ook bijzonder trots op zijn 135-koppige team. “Niets van dit alles zou mogelijk zijn zonder onze gekwalificeerde en gemotiveerde medewerkers die er dag in dag uit voor willen gaan. We voelen ons bovendien gezegend met trouwe klanten die resoluut blijven kiezen voor de kwaliteit en ondersteuning die wij als regionale leverancier kunnen bieden.”
Oog en oor voor de klant
De warme service start bij een degelijke verkoopsondersteuning. “Ons team biedt ondersteuning bij de verkoop, opmeting en plaatsing. Schrijnwerkers kunnen met hun eindklant terecht in onze Timmerman Space waar onze producten realistisch ingebouwd zijn en beleving centraal staat. Onze klanten kunnen ook zelf werken in ons ERP-pakket om offertes op te maken en bestellingen in te geven. Elke klant-schrijnwerker kan binnen zijn eigen vakgebied natuurlijk de nodige opmetingen verrichten omdat hij de producten die hij verwerkt goed kent. Bij pvc- en aluminiumconstructies is dat niet altijd het geval. Onze technisch-commerciële equipe assisteert daarom graag bij de opmetingen op de werf. Zij zijn op de hoogte van alle mogelijke profielcombinaties en eventuele grenzen waarbinnen het product technisch zal voldoen.”
Verder houdt Timmerman bij de levering zoveel mogelijk rekening met de wensen van de klant. “Onze vrachtwagens beschikken over een eigen kraan zodat de bokken zonder hulp van de klant kunnen worden afgezet. We kunnen ook assisteren bij de plaatsing van zwaardere of complexere elementen.” Timmerman staat tot slot borg voor de geleverde producten. “Er kan altijd een defect ontstaan, onze dienst na verkoop is er om dergelijke problemen snel op te lossen.”
De voorbije twee jaren waren ook voor Timmerman turbulent: “toch kiezen we er resoluut voor om verder te blijven investeren in ons bedrijf. Dat de Vlaamse regering in haar klimaatplan besliste om een renovatieverplichting voor woningen door te voeren, stemt ons ook hoopvol. Hierdoor ontstaan veel opportuniteiten voor onze klanten.”
Lees ook
Fixotherm: nieuw systeem voor een 100% waterdichte EPB-proof vensterbank
Belga Plastics nv, bekend als specialist in luchtdichtingssystemen onder het merk BelgaClima, lanceert een nieuw systeem waarmee je elke…SWOT op de toekomst: de visie van Luc Saey
We hebben geen glazen bol, de toekomst voorspellen is dus onbegonnen werk. Daarom kozen we voor ‘the next best thing’ en schotelden enkele…SWOT op de toekomst: de visie van Mark Beukert (Gealan)
We hebben geen glazen bol, de toekomst voorspellen is dus onbegonnen werk. Daarom kozen we voor ‘the next best thing’ en schotelden we…Fons Leroy over de uitdagingen op de arbeidsmarkt: "Tijd om klassieke opvattingen in te ruilen voor nieuwe wegen"
Ook al zijn we geen ‘Madame Soleil’ en hebben we geen glazen bol om de toekomst te voorspellen, toch zijn er een aantal tendensen die zeker…
Lees de laatste editie nu gratis online
Horeca Beursstand Keukens De AbdijOnderwijs Optopping atheneum MariakerkeKantoor Apotheek in CLTKantoor Totaalinrichting optiekzaakResidentieel Renovatie herenhuisResidentieel Totaalinrichting particuliere woningKantoor Totaalinrichting kantoor EuropabankResidentieel Thuiswerkplek 2.0Residentieel Keuken in sixties-sfeerResidentieel Toekomstgerichte nieuwbouw voor levenslang wonen